martes, 10 de mayo de 2011

SESSIÓ 8: DISSENY DELS INSTRUMENTS PER AVALUAR ELS INDICADORS

Data i temporització: Dia 26, 27 i 29 d’abril. 7 hores.
Lloc: Biblioteca i aula d’informàtica.
Participants: Mestra d’educació especial i Noèlia Zaragozà Matamoros (jo mateixa).

Objectius:
- Dissenyar instruments adequats per avaluar els indicadors.

Desenvolupament:
En aquesta sessió dissenyarem i confeccionarem els instruments d’avaluació de la fitxa de l’activitat 1.2.3. del Pla d’Autonomia de Centre (PAC). Aquests instruments es van acordar a la sessió anterior. Per a tornar-los a visualitzar adjunto el link:

Per a l’indicador d’aplicació vam decidir d’elaborar un calendari.

El calendari ens ha estat concedit des del despatx de direcció, perquè es tracta d’un calendari de centre on s’ha posat una llegenda del nombre d’activitats planificades i el nombre d’activitats fetes de forma real, amb la finalitat de saber el nombre real d’aplicació dels grups interactius. La tutora de 5è de primària ha d’omplir aquest apartat.

Per a l’indicador d’execució vam proposar d’elaborar una presentació multimèdia dels grups interactius amb el programa Power Point.

Tenim com a finalitat valorar la metodologia dels grups interactius al primer nivell de cicle superior d’educació primària.
Per això, a la presentació expliquem la fonamentació teòrica del treball cooperatiu, en què consisteixen i com realitzarem els grups interactius i, per últim hi haurà un exemple de 3 blocs o tasques de l’àrea de llengua catalana: lectura i comprensió, treball sistemàtic i mapa conceptual.

Per a fer-ho emprem informació que he penjat al blog. N’adjunto els links:

Per a l’indicador d’impacte volíem elaborar una enquesta per al professorat i la responsable de la fitxa i una rúbrica per a l’alumnat de 5è de primària.
Tots dos instruments tenen com a finalitat valorar la utilitat de la tècnica inclusiva dels grups interactius al primer nivell de cicle superior de l’educació primària.

L’enquesta serà anònima i es dirigirà al professorat que fa grups interactius a 5è i també a la responsable de la fitxa 1.2.3. del Pla d’Autonomia de Centre (PAC).

Hi constaran un nombre de 5 afirmacions que els subjectes hauran de valorar del 0 fins al 10, sent el 0 de menor valoració i el 10 de major valoració.
Per tant, l’enquesta serà de valoració numèrica i sumarem el nombre de respostes i ho dividirem pel número de preguntes per extreure’n el valor mitjà.
També hi ha un apartat on els enquestats poden afegir propostes de millora si ho creuen convenient.

La rúbrica també serà anònima i es dirigirà a l’alumnat de 5è de primària.
Amb aquest instrument es valoraran una sèrie de criteris que es relacionen amb 4 afirmacions (A, B, C, D) que van de més dificultats en fer una tasca a menys dificultats.

Vam decidir valorar aquests criteris: aprenentatges, esforç, treball en grup, ajuda que ofereixo, ajuda que rebo i atenció rebuda.
Com hi ha 4 opcions diferents pensem que serà adequat de llegir-les i explicar-les una a una, ja que alguns nens i nenes tenen dificultats en l’expressió i la comprensió de la llengua catalana.

Finalment es comptaran el nombre total de respostes i es farà un comptatge parcial de cadascuna de les respostes (A, B, C, D) per extreure’n el valor mitjà.

Recursos:
Fitxa 1.2.3. del Pla d’Autonomia de Centre (PAC) “Consolidació de la metodologia de treball cooperatiu i de les mesures d’atenció a la diversitat a l’educació primària”.
Instruments per avaluar els indicadors: calendari, presentació en Power Point, enquesta i rúbrica.

Avaluació:
Tinc presents els indicadors que hem mencionat: d’aplicació, d’execució i d’impacte. Si no els tingués en compte aquesta fase no s’hauria pogut realitzar. Per tant, aquests indicadors m’han permès realitzar la sessió de forma estructurada i elaborar els diferents instruments per avaluar els indicadors.

Pel que fa als acords esmentar que s’han respectat tots els que vam decidir a la sessió anterior, per tant, s’ha produït un compliment dels acords.

Ha estat una sessió molt profitosa, perquè no estic acostumada a treballar amb instruments per avaluar indicadors. Sobretot, ho esmento pels indicadors d’impacte que tenen com a instruments l’enquesta i la rúbrica.
El fet d’elaborar aquests instruments ha estat una bona experiència que m’ha permès aprendre de l’elaboració i el disseny d’instruments d’avaluació. Tot i això, en alguna assignatura de la carrera havia fet alguna enquesta.

Observacions:
No m’he trobat amb cap mena de dificultat.
Considero que els instruments elaborats són molt valuosos, clars, entenedors i ens facilitaran l’elaboració de la fase 5 que consisteix en avaluar el treball en grups interactius.

No hay comentarios:

Publicar un comentario