Data i temporització: Dia 17 de maig. 1 hora.
Lloc: Aula de 5è de primària.
Participants: Tutora de 5è, mestra d’educació especial, alumnat de 5è i Noèlia Zaragozà Matamoros (jo mateixa).
Objectius:
- Valorar amb una rúbrica la utilitat de la tècnica inclusiva dels grups interactius.
Desenvolupament:
En aquesta sessió passem les rúbriques a l’alumnat de 5è de primària, amb qui s’han realitzat els grups interactius.
Com ja es va explicar a la sessió 8 “Disseny dels instruments per avaluar els indicadors” la rúbrica dissenyada és anònima.
Consta d’una sèrie de criteris (aprenentatges, esforç, treball en grup, ajuda que ofereixo, ajuda que rebo i atenció rebuda) que cal valorar amb una de les 4 afirmacions que apareixen (A, B, C, D) que van de més dificultats en fer una tasca a menys dificultats.
A l’hora de fer-la els nens i les nenes van llegir en veu alta les afirmacions.
Com a l’aula hi ha diversos nivells hi havia alumnat a qui les afirmacions es van explicar d’una forma més simple per a que poguessin entendre-ho. Per tant, ens vam ajustar a les seves necessitats i vam atendre a la diversitat.
Quan decidien quina era l’afirmació que s’apropava a la seva realitat encerclaven la lletra que la definia (A, B, C o D).
Recursos:
Rúbrica per a l’alumnat de 5è de primària. N’adjunto el link:
Avaluació:
Els resultats han estat molt positius perquè si els nens i les nenes tenien dubtes en alguna de les afirmacions ens ho preguntaven. Això, ens indica que preferien preguntar-ho per a fer-ho bé i que no assenyalaven la resposta que volien per acabar abans.
El que acabem de dir és un clar indicador de que l’experiència dels grups interactius els hi està agradant.
En aquesta sessió a l’igual que a l’anterior hem tingut present l’indicador d’impacte (valoració de la utilitat de la tècnica inclusiva dels grups interactius) i també la qualitat de l’instrument dissenyat (rúbrica).
Observacions:
No hem tingut cap dificultat, perquè han contestat la rúbrica i l’hem recollit per a fer el posterior buidatge de dades.
No hay comentarios:
Publicar un comentario