domingo, 22 de mayo de 2011

SESSIÓ 12: BUIDATGE DE DADES

Data i temporització: Dia 19 de maig. 2 hores.
Lloc: Biblioteca del centre.
Participants: Mario González Jorge (director i tutor de pràctiques), mestra d’educació especial i Noèlia Zaragozà Matamoros (jo mateixa).

Objectius:
- Esbrinar l’opinió del professorat i l’alumnat sobre el treball inclusiu a les aules de 5è de primària.

Desenvolupament:
Farem un buidatge de les dades dels instruments d’avaluació (enquestes i rúbriques) comptant els diferents ítems.

Pel que fa a les enquestes van participar 4 subjectes (tutora de 5è i mestres que fan grups interactius).

A les 5 afirmacions que hi havia a l’enquesta totes les mestres van fer una valoració de 10. Per tant, el valor mitjà és de 10 i el valor percentual mitjà de totes les enquestes és del 100%.

La responsable de la fitxa també la va valorar amb un 100%.

Així, troben que els grups interactius permeten més autonomia a l’alumnat, afavoreixen la cooperació, promouen un major esforç, milloren el procés d’aprenentatge i fomenten una major autoestima.

A les rúbriques van participar 14 nens i nenes de 5è de primària.

Esmentaré els resultats obtinguts en els criteris a valorar i després direm els resultats generals.

En els aprenentatges van valorar amb 2B, 6C i 6D. Gairebé la meitat de nens/es fan les activitats i alguns cops les entén i l’altra meitat les fa i les entén. Però, dos nens/es diuen que els hi costa entendre-les.

En l’esforç van valorar amb 1B, 5C i 8D. Hi ha més nens que sempre s’esforcen i d’altres que quasi sempre s’esforcen en fer les tasques.

En el treball en equip hi ha 1B, 11C i 2D. La majoria afirma que quasi sempre pensa en cooperar amb els companys/es. Primer fan les seves tasques i després estan pendents dels companys/es.

En l’ajuda oferida hi ha 2A, 1B, 6C i 5D. Hi ha nens i nenes que quasi sempre o sempre ofereixen ajuda, però 2 diuen que els hi costa molt ajudar.

En l’ajuda rebuda van valorar amb 7B i 7C. La meitat diuen que poques vegades demanen ajuda si no entenen una activitat i l’altra meitat diu que quasi sempre en demana.

En l’atenció rebuda hi ha 8C i 6D. Hi ha més nens/es que afirmen que quasi sempre s’atenen les seves demandes i menys nens/es que diuen que sempre són ateses.

Com a la valoració cal fer un recompte dels ítems hi ha: 2A, 12B, 43C i 27D.
Si ho traduïm en el total parcial per categories és: 2,38% (A), 14,29% (B), 51,19% (C) i 34,14% (D).

A l’hora de fer la mitjana dels percentatges el total de valoració del grau d’impacte de l’alumnat és del 87,50%.

Aquestes dades també les recollim a les fitxes dels instruments d’avaluació i a la fitxa 1.2.3. del Pla d’Autonomia de Centre (PAC).
Recursos:
Enquesta d’avaluació per a les mestres, rúbrica per a l’alumnat de 5è i fitxa 1.2.3. “Consolidació de la metodologia de treball cooperatiu i de les mesures d’atenció a la diversitat a l’educació primària”.
A les properes entrades es penjaran els documents.

Avaluació:
En aquesta sessió hem tingut presents els indicadors de resultats als que hem arribat a través del buidatge de dades i l’anàlisi dels resultats.
Sobre els instruments (enquesta i rúbrica) destacar que hem tingut també presents la seva qualitat.

En aquesta sessió estic molt satisfeta, perquè el buidatge de dades m’ha fet adonar dels pensaments que tenen les mestres i l’alumnat de 5è de primària sobre la utilitat de la tècnica inclusiva dels grups interactius.

Pel que fa a les mestres els resultats en indiquen que estan totalment satisfetes pel funcionament i la utilitat dels grups interactius i de ben segur que volen seguir aplicant-los en els propers cursos.

En quan a l’alumnat els resultats ens indiquen que hi ha nens i nenes que entenen millor les tasques i que s’acostumen a ajudar. Tot i això, n’hi ha alguns a qui els costa ajudar i s’han d’esforçar a treballar en equip o bé a qui els hi costa demanar ajuda als companys/es.

Sobre els acords dir que els instruments d’avaluació es van elaborar per fer un recull de dades que s’han de fer constar a la fitxa 1.2.3. del Pla d’Autonomia de Centre (PAC). Per tant, es dona un compliment de compromisos i acords anteriors.

Observacions:
A l’hora de fer el buidatge de dades no ens hem trobat amb cap dificultat.

Pel que fa al temps dir que hem emprat menys temps del que havíem planificat al pla de treball inicial, perquè el recollir les dades i el redactar-les a la fitxa 1.2.3 del PAC ha estat un procés força ràpid.

No hay comentarios:

Publicar un comentario