Data i temporització: Dia 14 i 15 d’abril. 3 hores.
Lloc: Despatx de direcció.
Participants: Mario González Jorge (director i tutor de pràctiques), mestra d’educació especial i Noèlia Zaragozà Matamoros (jo mateixa).
Objectius:
- Establir els indicadors d’avaluació de la proposta.
- Establir instruments adequats per avaluar els indicadors.
Desenvolupament:
Ens reunim per acordar els indicadors i els instruments d’avaluació per avaluar-los. També acabem d’omplir els apartats de la fitxa del Pla d’Autonomia de Centre (PAC) referits als indicadors i els instruments.
A la sessió anterior hem posat un link del model de la fitxa sense omplir per entendre que es demana a cada apartat. És aquest:
Com hem fet a l’apartat “Desenvolupament” de l’altra sessió, anomenaré els dos apartats que queden per a omplir de la fitxa i els aspectes que vam aportar-hi.
A la propera entrada ja penjaré el document final de la fitxa plena.
Indicadors d’avaluació: Esmentar els indicadors d’aplicació, d’execució i d’impacte que volem avaluar a la fitxa del Pla d’Autonomia de Centre (PAC).
Instrument: Decidir i esmentar les eines que ens permetran avaluar els indicadors que proposarem.
Sobre els indicadors vam parlar-ne en una altra entrada. N’adjunto el link:
Així, vam pensar els indicadors a avaluar i quins instruments dissenyaríem o confeccionaríem per a fer-ho.
- Indicador d’aplicació (aplicar): Percentatge d’activitats realitzades sobre el total de planificades.
Vam pensar que podríem confeccionar un calendari (instrument) per planificar el nombre de sessions i després comptar les fetes de forma real.
- Indicador d’execució (forma d’aplicar): Valoració de la metodologia dels grups interactius al primer nivell de cicle superior d’educació primària.
Vam pensar que podríem fer fotos de com es fan les sessions. Però, per a fer-ho d’una forma més recollida vam creure més convenient fer una presentació multimèdia amb el programa Power Point (instrument).
Indicador d’impacte (utilitat): Percepció de la utilitat de la tècnica inclusiva dels grups interactius al primer nivell de cicle superior de l’educació primària.
Per avaluar-ho volíem demanar l’opinió als implicats que eren els mestres que feien els grups interactius, la mestra responsable de la fitxa i l’alumnat de 5è de primària.
En un principi vam pensar que seria millor fer una enquesta (instrument) per a tothom, però després de parlar-ho vam decidir que per a l’alumnat seria més significatiu que els hi féssim una rúbrica (instrument).
Recursos:
Fitxa 1.2.3. del Pla d’Autonomia de Centre (PAC) anomenada Consolidació de la metodologia de treball cooperatiu i de les mesures d’atenció a la diversitat a l’educació primària.
Avaluació:
Estic molt satisfeta perquè al llarg de les sessions aprenc molt sobre el Pla d’Autonomia de Centre (PAC). El coneixia per treballar a l’escola, però no tant en profunditat com ara el conec.
Trobo que cal saber dels projectes que es desenvolupen a les escoles per ubicar-nos millor al lloc on ens trobem.
Com abans he dit és positiu fer aquesta tasca perquè estem avançant en el treball del Pla d’Autonomia de Centre (PAC). Amb la reunió feta i la tria d’indicadors i instruments hem descrit i definit gairebé la totalitat de la fitxa del PAC.
Com a acords establim els indicadors d’aplicació, execució i impacte i els instruments per a avaluar els indicadors. També acordem que els instruments s’han d’elaborar. Aquesta tasca ens correspondrà a la mestra d’educació especial i a mi.
També es dóna un compliment d’acords perquè el centre es va comprometre a fer una sèrie de tasques durant els quatre anys que dura el Pla d’Autonomia de Centre (PAC). Un d’aquests acords és el d’omplir les fitxes.
El fet de treballar amb indicadors em recorda als documents i les activitats fetes de la UOC a l’assignatura Avaluació de programes, centres i professors.
Observacions:
Al principi de la sessió ens va costar definir els indicadors, perquè tret de l’assignatura que acabo d’esmentar mai havia treballat amb ells.
Pel que fa als instruments no vam tenir dificultats a l’hora de concretar-los.
No m’he trobat en dificultats per treballar amb el tutor de pràctiques i la mestra d’educació especial, perquè són persones amb les que es poden proposar idees, debatre,... És a dir, que no imposen el seu criteri.
No hay comentarios:
Publicar un comentario