jueves, 26 de mayo de 2011

SESSIÓ 13: REUNIÓ DE VALORACIÓ DE LA PROPOSTA. PREVISIÓ DE METODOLOGIES A TREBALLAR AL PROPER CURS I EXTENSIÓ ALS CICLES INICIAL I MITJÀ

Data i temporització: Dia 23 i 24 de maig. 3 hores.
Lloc: Biblioteca del centre.
Participants: Mario González Jorge (director i tutor de pràctiques), mestra d’educació especial i Noèlia Zaragozà Matamoros (jo mateixa).

Objectius:
- Valorar la proposta feta i la seva continuïtat.

Desenvolupament:
En aquesta fase s’han produït una sèrie de canvis pel que respecta al desenvolupament de les actuacions a realitzar.
A l’igual que a la segona fase, les reunions amb la tutora i l’equip docent de 5è de primària no han estat possibles, en aquest cas per manca de temps ja que les pràctiques finalitzen.

Com el tutor de pràctiques i la mestra d’educació especial han participat al llarg de tot el procés farem la reunió i transmetrem la informació a la tutora de 5è de primària i a altres mestres.

La valoració és molt positiva perquè s’ha emprat la tècnica inclusiva dels grups interactius que a curt termini ens permet veure que el treball cooperatiu potencia la socialització i la inclusió a l’aula, afavorint l’atenció a la diversitat i el seguiment de l’alumnat.

A llarg termini, segurament es veurà que aquest treball potencia la millora en l’assoliment de les competències bàsiques i els continguts vigents al currículum. Però, com hem dit això es veurà més endavant.

Pel que fa a la continuïtat de la proposta acordem que se seguirà treballant amb grups interactius a cicle superior i també es proposarà per fer als cicles inicial i mitjà per al proper curs. Això es dirà a les reunions de finals de curs.

Una altra proposta que sorgeix és el treballar en racons, ja que considerem que és una altra metodologia que pot afavorir la interacció entre l’alumnat.
Així, els cicles inicial i mitjà poden emprar les dos metodologies (grups interactius i racons) o sols una. Per tant, hi ha més varietat a l’hora d’escollir i acordar les metodologies a treballar el proper curs.

Pel que respecta a l’enfocament del Pla d’Autonomia de Centre (PAC) dir que la valoració d’aquest curs ha estat molt positiva, perquè s’han fet moltes activitats i actuacions dirigides a millorar els resultats educatius i la cohesió social (els dos objectius estratègics).

De cara al proper curs les actuacions es dirigiran a continuar millorant els objectius estratègics per atendre a les estratègies i a les activitats a desenvolupar. Això però, es concretarà al juny a les reunions de final de curs.

Recursos:
No s’han emprat recursos concrets, però hem accedit als diversos documents de centre: Pla d’Autonomia de Centre (PAC), Avaluació Global Diagnòstica (AGD), mapa estratègic, document de les pautes metodològiques i organitzatives per treballar de forma inclusiva i cooperativa al centre, fitxa de l’activitat 1.2.3. del PAC, graelles de les observacions dels grups interactius, enquesta i rúbrica.

Avaluació:
En aquesta sessió hem tingut presents els indicadors de resultats (obtinguts a través de les enquestes, la rúbrica,...), les experiències que hem tingut, les pròpies sensacions,...; és a dir, totes les opinions que s’han recollit al blog.

Estic molt satisfeta perquè tal i com he explicat a l’apartat “Desenvolupament” tenim una molt bona opinió de la tasca feta, ja que així ens ho indica l’anàlisi de l’avaluació observada al llarg de la proposta.

Sobre els acords dir que també estic satisfeta de què la proposta tingui una continuïtat, de què es faci extensible a altres cicles i que es facin noves propostes (racons).

El fet d’establir més endavant (al juny) les tasques a fer al PAC permet que hi hagi un compliment de compromisos i acords anteriors, ja que el Pla d’Autonomia de Centre té un període d’implantació de 4 anys.

Observacions:
No m’he trobat amb cap mena de dificultat.

No hay comentarios:

Publicar un comentario