martes, 10 de mayo de 2011

INSTRUMENT: LA RÚBRICA

La rúbrica és una eina en forma de taula amb la que es mesura el nivell i la qualitat d’una tasca o activitat que fa un/a alumne/a.

Els seus elements són: criteris d’avaluació, nivells d’execució i valors o puntuació.
Amb aquesta eina es fa una descripció clara dels criteris amb els que s’avaluarà el treball, així com la puntuació de cadascun d’ells. D’aquesta forma, s’avalua el funcionament de l’alumnat amb la suma dels criteris més que amb una suma numèrica.

Les rúbriques són útils per a: establir els criteris involucrats en una tasca d’aprenentatge; tenir una guia clara per realitzar la tasca; facilitar que l’alumnat desenvolupi millor el que se’ls hi demana; donar un seguiment a les tasques i retroalimentar sobre la forma com l’alumne/a ha fet la tasca.

Les seves avantatges són: és especifica i molt clara perquè presenta criteris i nivells d’avaluació, la qualificació és més transparent i és integradora perquè pot incloure una autoavaluació.

No hay comentarios:

Publicar un comentario