Data i temporització: Dia 24 i 31 de març i 4 i 6 d’abril. 5 hores.
Lloc: Biblioteca del centre.
Participants: Mario González Jorge (director i tutor de pràctiques), mestra d’educació especial i Noèlia Zaragozà Matamoros (jo mateixa).
Objectius:
- Establir pautes adequades per potenciar l’ús de les metodologies inclusives i cooperatives.
Desenvolupament:
En aquesta sessió s’han produït els mateixos canvis que a la sessió 4. Com les reunions amb la tutora i l’equip docent de 5è de primària no han estat possibles de fer pels motius explicats a la quarta fase, en aquesta nova reunió hem fet el mateix plantejament que a l’anterior.
Els motius dels canvis fets en les reunions es troben al link de la sessió 4:
A la primera reunió hem pensat que a l’hora de proposar pautes metodològiques i organitzatives per treballar de forma inclusiva i cooperativa, ho podríem fer extensible a tota l’etapa de primària i no sols al curs de 5è on se centra la meva proposta d’intervenció psicopedagògica.
També hem decidit que aquestes pautes no haurien de reflexar el treball dels grups interactius, sinó que haurien de ser unes pautes més aviat generals.
Destacar que volem enfocar aquestes pautes en uns elements que hem concretat:
- Alumnat
- Professorat
- Organització d’espai i temps
- Activitats
- Recursos
- Centre
Per tant, comencem a anomenar algunes pautes que ens semblen útils.
Acordem que a la propera reunió, jo mateixa m’encarregaré de pensar noves pautes per anar completant els diferents elements esmentats.
A la segona reunió presento les noves propostes i les anem englobant en els diferents elements proposats. El tutor de pràctiques i la mestra d’educació especial també fan noves aportacions.
Acordem que redacti el document i que es reculli a la Programació General de Centre (PGAC) del proper curs, perquè el professorat conegui les pautes per a treballar de forma inclusiva i cooperativa i les comparteixi.
Recursos:
No hem utilitzat uns recursos concrets, perquè la realitat del centre ens fa proposar unes pautes determinades.
El resultat de les reunions d’aquesta sessió és el document: Pautes metodològiques i organitzatives per treballar de forma inclusiva i cooperativa al centre, que penjarem a la propera entrada.
Avaluació:
Tot i no realitzar la reunió amb l’equip docent de 5è de primària tal i com s’havia proposat al pla de treball inicial, voldria destacar que estic satisfeta perquè hem fet una bona tasca.
Pel que fa als acords als que hem arribat han estat:
- Proposar pautes metodològiques i organitzatives per treballar de forma inclusiva i cooperativa a l’etapa de primària.
- Deixar aquesta proposta en forma de document, per a incorporar a la Programació General de Centre (PGAC).
Pel que fa a aquest últim acord destacar que incorporar les pautes al document de centre esmentat servirà al professorat per a situar-se i donar un sentit a la seva tasca docent. Sobretot, però serà profitós perquè tothom treballi de forma comuna.
Al llarg de la reunió hem seguit una estructura tal i com hem treballat a diverses assignatures. Aquesta estructura ha estat la presentació de la demanda, el diàleg ordenat, la proposta de pautes i l’arribada a acords.
Observacions:
Tot i que a les sessions 4 i 5 al principi em feia “un poc de respecte” fer uns canvis com els que hem fet, he de dir que aquests canvis m’han permès extreure més profit de la pròpia tasca.
No m’he trobat amb cap mena de dificultat per treballar amb el tutor de pràctiques (director) i la mestra d’educació especial. Les diferents propostes i aportacions s’han acceptat sense dificultats.
Pel que fa al temps hem emprat dos hores menys del que havia previst al pla de treball inicial.
Una de les actuacions que és la compleció de la fitxa del PAC no l’hem feta perquè també és una tasca a desenvolupar a la propera fase i no creiem que ara tingués gaire sentit el seu inici en aquesta fase.
No hay comentarios:
Publicar un comentario