Lloc: Biblioteca del centre.
Participants: Mario González Jorge (director i tutor de pràctiques), mestra d’educació especial i Noèlia Zaragozà Matamoros (jo mateixa).
Objectius:
- Explicar la pròpia intervenció psicopedagògica a la mestra d’educació especial.
- Acordar la metodologia/es inclusives a treballar i la fitxa del Pla d’Autonomia de Centre (PAC) per a recollir-ho.
Desenvolupament:
En aquesta fase s’han produït una sèrie de canvis pel que respecta al desenvolupament de les actuacions a realitzar.
Les reunions amb la tutora i l’equip docent de 5è de primària no han estat possibles de fer perquè les pràctiques les realitzo els dijous al matí quan tinc hores lliures, però els companys/es tenen classe amb l’alumnat, i en els intervals d’alguns matins i tardes que no formen part de l’horari lectiu.
Veient que les reunions amb l’equip docent de 5è de primària serien complicades de realitzar, amb el tutor de pràctiques hem decidit que farem les reunions juntament amb la mestra d’educació especial, que coneix a l’alumnat de 5è i les seves necessitats educatives. A més, tots els temes que tractarem seran coneguts per la tutora de 5è que també ens donarà la seva opinió.
En aquesta reunió de la segona fase explico a la mestra d’educació especial en què consistirà la meva intervenció psicopedagògica.
Com aquesta es centra en la valoració de les metodologies de treball cooperatiu i inclusiu debatem quina o quines metodologies inclusives treballarem a 5è de primària. Pensem que el més adequat serà fer-ne una, perquè ja ens trobem gairebé al tercer trimestre i decidim de treballar amb grups interactius. Destacar que la tutora n’està d’acord.
Com la meva proposta es relaciona amb el desplegament del Pla d’Autonomia de Centre (PAC), en aquesta mateixa reunió, recerquem al mapa estratègic l’activitat més adequada per a treballar-hi i la seva fitxa concreta.
Després de visualitzar els objectius estratègics, les estratègies i les activitats ens decantem per treballar:
- Objectiu estratègic 1: - Millorar els resultats educatius.
- Estratègia 1.2: - Revisió i actualització de les estratègies i metodologies de centre.
- Activitat 1.2.3: - Consolidació de la metodologia de treball cooperatiu i de les mesures d’atenció a la diversitat a l’educació primària.
Recursos:
Mapa estratègic del Pla d’Autonomia de Centre (PAC) i fitxa de l’activitat 1.2.3.
Avaluació:
Tot i no realitzar la reunió amb l’equip docent de 5è de primària tal i com s’havia proposat al pla de treball inicial, voldria destacar que estic satisfeta perquè la proposta presentada li ha semblat adequada a la mestra d’educació especial.
A l’hora de triar la metodologia inclusiva a treballar (grups interactius) també hem estat d’acord. Com abans he dit s’havia parlat amb la tutora de 5è per a què ens donés la seva opinió.
Pel que fa als acords als que hem arribat han estat:
- Treballar en grups interactius a 5è de primària.
- Recollir el treball dels grups interactius en la fitxa del Pla d’Autonomia de Centre (PAC) de l’activitat 1.2.3: Consolidació de la metodologia de treball cooperatiu i de les mesures d’atenció a la diversitat a l’educació primària.
El primer acord és molt significatiu perquè ens indica la metodologia que es farà servir i el segon acord ens permetrà recollir el treball d’aquesta metodologia.
Destacar que posteriorment, hi haurà un compliment dels acords als que hem arribat que avaluarem a través d’observacions directes i l’aplicació d’instruments a una mostra del centre. Així, s’avaluaran els indicadors d’aplicació de l’activitat, d’execució de la tasca i del seu impacte.
Al llarg de la reunió hem seguit una estructura tal i com hem treballat a diverses assignatures. Aquesta estructura ha estat la presentació de la proposta o demanda, el diàleg ordenat i l’arribada a acords. Posteriorment, ja es farà un seguiment.
Observacions:
Pel que fa als materials utilitzats voldria destacar que són molt valuosos i que estan presentats de forma molt clara.
No hay comentarios:
Publicar un comentario