sábado, 2 de abril de 2011

SESSIÓ 1: RECOLLIDA D’INFORMACIÓ DEL CONTEXT, ELS PROJECTES I LES ACTUACIONS

Data i temporització: Dia 7 i 10 de març.  4 hores.
Lloc: Despatx de direcció.
Participants: Director del centre (tutor de pràctiques) i Noèlia Zaragozà Matamoros (jo mateixa).

Objectius:
- Assenyalar els trets més característics del context on es realitzarà la intervenció.
- Conèixer la documentació i els projectes del centre.

Desenvolupament:
Tot i que em trobo treballant al centre, en aquesta primera reunió el director i tutor de pràctiques m’ha proporcionat informació del context del centre i dels projectes que s’hi desenvolupen.
La meva tasca ha consistit en recollir informació del context i observar els documents dels projectes del centre, dels quals el director n’és el coordinador.
També hem parlat d’algunes actuacions significatives que es fan al centre.

Recursos:
Anàlisi de documents (context) i projectes del centre (Pla Educatiu d’Entorn, Programa de Refuerzo, Orientación y Apoyo i Programes d’Innovació Educativa).

Avaluació:
Tinc presents els indicadors de context (dades i qualitat de la informació) i els indicadors de recursos (documents consultats i qualitat de la informació).
Aquests indicadors m’han permès realitzar la sessió de forma estructurada.

Ha estat una sessió molt profitosa, perquè tot i que treballo al centre em volia informar millor d’alguns aspectes que desconeixia, sobretot pel que respecta als percentatges de les diverses tipologies de NEE que presenta l’alumnat.

Trobo que la consultora de la UOC i els companys/es han de conèixer el context on em trobo i algunes de les actuacions que es fan al centre per donar significat a la meva proposta.
Com ja vaig esmentar aquesta consisteix en fer una valoració de les metodologies de treball cooperatiu i inclusiu al primer nivell de Cicle Superior (5è de primària), a través de la col·laboració amb l’equip docent.

Com a acord he recollit les dades del context que se m’han proporcionat i en faré un escrit que lliuraré al centre per si mai cal consultar-les.

Observacions:
No m’he trobat amb cap entrebanc per a consultar la informació perquè al centre tenen totes les dades i els projectes recollits en carpetes i molt ben ordenats i organitzats.
Pel que fa al temps al pla de treball inicial vaig esmentar que aquesta sessió es faria en una reunió, però n’hem fet dos.

No hay comentarios:

Publicar un comentario