Alguns dels projectes que es desenvolupen al centre tenen la finalitat de potenciar el tractament adequat de l’atenció a la diversitat.
N’he visualitzat i analitzat alguns com els següents:
- Pla Educatiu d’Entorn (PEE): Vol donar resposta a les necessitats de l’alumnat, en especial als que presenten situació social desfavoridora, com és el cas. El PEE potencia la socialització, la convivència, la cohesió, la integració, la igualtat d’oportunitats,... A l’escola es fan tallers o activitats esportives com ara: batuca, voleibol i atletisme.
- Programa de Refuerzo, Orientación y Apoyo (PROA): Dirigit a millorar les dificultats d’aprenentatge, potenciant els hàbits de treball, les estratègies d’organització, el reforç lector,... Al centre es fa l’activitat d’expressió, de càlcul i de biblioteca.
- Programa d’Innovació educativa (PIE): Afavoreixen la millora de la qualitat educativa i la coneixença i/o obertura a la societat. A l’escola s’han fet: Biblioteca escolar “puntedu” i “Convivència i mediació escolar”. Aquest curs es desenvolupa el “Foment de la inclusió escolar i social”.
Tota la informació que aportes és molt interessant i està molt ben estructurada. Les realitats dels antics CAEP's són complexes i exigeixen el treball de bons professionals , ben coordinats , amb molt d'entusiasme i sobretot passió per l'educació. És important donar a conéixer aquestes realitats educatives doncs és un camp d'actuació més que propable del treball dels psicopedagogs i psicopedagogues en un moment o altre de la seva vida professional.
ResponderEliminarM.Àngels Megías