domingo, 3 de abril de 2011

RECULL DE DADES: EL CONTEXT DEL CENTRE

Ens trobem en un centre de titularitat pública d’Educació Infantil i Primària amb una estructura d’una línia que escolaritza alumnes de 3 a 12 anys.
Des del curs 1997/98 es va considerar un Centre d’Atenció Educativa Preferent (CAEP). Actualment, però aquesta denominació ha canviat pel de tipologia C.

Pel que fa a les instal·lacions hi ha dificultats en relació a l’espai, ja que les aules i la resta de zones són molt petites.

El claustre de professors està format per 23 mestres i 3 membres del Personal d’Administració i Serveis (PAS) que el formen el conserge, l’administratiu i la integradora social.

S’hi escolaritzen un nombre aproximat de 200 alumnes. Hi ha un 69,8% d’alumnat estranger (Marroc, Paquistà, Romania, Equador,...) i un 30,81% té la nacionalitat espanyola, d’entre els quals hi ha un 25% d’ètnia gitana.

A l’escola hi ha un 40,11% d’alumnat que té NEE acreditades. Aquestes NEE són de diversa tipologia.

- Un 2.32% són per dificultats d’aprenentatge, sobretot en les àrees instrumentals (llengües i matemàtiques).
- Un 26.16% són per causes socioeconòmiques i/o socioculturals desfavoridores que deriven en NEE de caràcter social. L’EAP avalua les necessitats a través d’un informe social on s’identifiquen els factors econòmics, socials i familiars que motiven les necessitats educatives. També es donen orientacions per a l’escolarització.
- Un 11,62% són per l’escolarització d’alumnat nouvingut, ja que quan un nou alumne/a arriba al centre se’l considera nouvingut durant un període de dos anys.

No hay comentarios:

Publicar un comentario