domingo, 17 de abril de 2011

OBJECTIUS, ESTRATÈGIES I ACTIVITATS DEL PAC. INDICADORS

Al curs anterior, després d’haver elaborat l’anàlisi DAFO i la seva matriu es van extreure conclusions i es va començar a dissenyar el mapa estratègic.

El mapa estratègic és una representació gràfica per a visualitzar les prioritats estratègiques del centre que ha d’atendre a dos objectius estratègics:
  1. Millorar els resultats educatius.
  2. Millorar la cohesió social.
Així, vam identificar les estratègies i les iniciatives o activitats rellevants, per a l’assoliment dels objectius estratègics esmentats.

Les estratègies són els itineraris per arribar als objectius i n’hi ha d’haver com a màxim 5.
Tenen dos dígits. El primer fa referència a l’objectiu estratègic i el segon a l’estratègia concreta.

Exemple:
Objectiu estratègic 1: Millorar els resultats educatius.
Primera estratègia: 1.1: Millora dels resultats educatius mitjançant l’assoliment de les capacitats i de les competències bàsiques.

A l’escola el grup impulsor les va formular a partir de l’anàlisi DAFO i la interpretació de de la matriu i el claustre es va encarregar de revisar-les.

Posteriorment, ja vam crear iniciatives o activitats per afavorir les estratègies.
Cal prioritzar les que tinguin un impacte potencial, un nombre d’objectius coberts, els recursos necessaris,...
En aquest cas tenen tres dígits. El primer fa referència a l’objectiu estratègic, el segon a l’estratègia concreta i el tercer a les activitats per afavorir les estratègies.

Exemple:
Objectiu estratègic 1: Millorar els resultats educatius.
Primera estratègia: 1.1: Millora dels resultats educatius mitjançant l’assoliment de les capacitats i de les competències bàsiques.
Activitat 1.1.1: Revisió i actualització del desplegament curricular en el centre.
Activitat 1.1.2: Elaboració i implementació del Pla de lectura de centre.
Activitat 1.1.3: Priorització de les competències metodològiques en totes les àrees, especialment en l’àmbit de les llengües i en l’àrea de matemàtiques.
Activitat 1.1.4: Consolidació del Taller de 6a hora de Tècniques d’estudi.

Un cop tinguem les estratègies i les iniciatives o activitats proposades cal establir uns indicadors que han de mesurar l’acompliment dels objectius i el grau d’aplicació de les activitats del pla estratègic.
Han de tenir aquestes característiques: clars, entenedors, verificables, inequívocs, disposar d’ells a curt termini, posar-ne un nombre limitat, revisar-los,...
Al centre on em trobo s’empren indicadors d’aplicació (aplicar les activitats proposades), d’execució (forma d’aplicar les activitats ) i d’impacte (utilitat).

Els indicadors deriven en el Quadre de Coordinació i Informació de centre (QCI) que és una eina (programari) per avaluar l’aplicació del Pla Estratègic, prendre decisions de millora i rendir comptes.

No hay comentarios:

Publicar un comentario