sábado, 7 de mayo de 2011

SESSIÓ 6: REUNIÓ PER OMPLIR LA FITXA 1.2.3. DEL PAC

Data i temporització: Dia 11 i 12 d’abril. 2 hores.
Lloc: Despatx de direcció.
Participants: Mario González Jorge (director i tutor de pràctiques), mestra d’educació especial i Noèlia Zaragozà Matamoros (jo mateixa).

Objectius:
- Desenvolupar la fitxa 1.2.3. del Pla d’Autonomia de Centre (PAC).

Desenvolupament:
En aquesta sessió fem una reunió per omplir els diferents apartats de la fitxa del PAC. Això, ho farem amb un model de fitxa que està buida i que convertirem en la fitxa 1.2.3. anomenada “Consolidació de la metodologia de treball cooperatiu i de les mesures d’atenció a la diversitat a l’educació primària”.
Per tant, les aportacions que farem es recolliran a la fitxa.

Per tal de recordar com és el model de la fitxa del Pla d’Autonomia de Centre (PAC) podem anar al següent link:

Per explicar el fet a la sessió anomenaré els apartats a omplir de la fitxa i els aspectes que vam aportar a cadascun d’ells.

Objectiu, Estratègia, Activitat: Hi fem constar l’objectiu estratègic, l’estratègia que fa referència a l’objectiu i el nom de l’activitat concreta que és la 1.2.3.
Per fer-ho correctament recerquem el document del Mapa Estratègic on hi ha les dades referents a l’apartat. N’adjunto un link:

Descripció de l’activitat: Calia descriure l’activitat, però vam estar parlant de si ho faríem de forma extensa o breument. Al final vam optar per descriure-ho breument, perquè a l’apartat metodologia podríem ampliar la informació.
Sols vam mencionar que faríem grups interactius al primer nivell de cicle superior.

Responsable: Vam anomenar a la persona responsable de la fitxa i el càrrec que desenvolupa al centre (mestra d’educació especial).

Professorat que hi participa: En aquest cas vam posar el càrrec que desenvolupa el professorat implicat en la tasca.

Alumnat implicat: Vam anomenar el nivell i l’etapa de l’alumnat participant (primer nivell de cicle superior) o sigui 5è de primària.

Àrees on s’aplica: Serien les àrees de primària on es faria servir la metodologia dels grups interactius. Vam pensar que les àrees més adequades serien les instrumentals (llengua catalana i matemàtiques).  

Temporalització: Vam esmentar el nombre de sessions que s’havien de fer amb l’ajuda d’un calendari.

Espais de realització: Esmentar els llocs on es realitzarien els grups interactius.

Recursos: Anomenar els tipus de recursos (humans, materials i funcionals) que es farien servir. Els humans atenen a persones, els materials a tipus de recursos (manipulatius, fungibles, no fungibles,...) i els funcionals a la normativa vigent i als documents del centre.

Metodologia: Vam parlar de com desenvolupar l’apartat i vam decidir explicar la metodologia dels grups interactius, és a dir, com s’havien d’aplicar a l’aula (fer grups heterogenis, nombre de grups, nombre de blocs a treballar a cada sessió, temporalització de cada bloc segons el nombre de grups, tasca dels mestres que hi ha a l’aula,...).

La resta d’apartats de la fitxa que són els indicadors i els instruments d’avaluació seran debatuts a la propera sessió de reunió.

Recursos:
Model buit de la fitxa del Pla d’Autonomia de Centre (PAC) que és convertirà en la fitxa 1.2.3. “Consolidació de la metodologia de treball cooperatiu i de les mesures d’atenció a la diversitat a l’educació primària”.
Mapa Estratègic i normativa vigent.

Avaluació:
Estic satisfeta perquè, hem començat a donar estructura a la fitxa del Pla d’Autonomia de Centre (PAC) i, això fa que la meva proposta encara prengui més sentit.

Els resultats són positius perquè el fet de començar a omplir la fitxa significa avançar en l’inici del PAC i definir la forma concreta de com treballar l’objectiu estratègic, l’estratègia a desenvolupar i l’activitat.

El que s’ha redactat i acordat a la fitxa és flexible i podem fer canvis.

Hi ha un compliment d’acords perquè el centre on faig les pràctiques es va comprometre a fer una sèrie de tasques durant els quatre anys que dura el Pla d’Autonomia de Centre (PAC). Un d’aquests acords és el d’omplir les diferents fitxes de les activitats.

Observacions:
No m’he trobat amb cap mena de dificultat, perquè hem anat exposant les nostres idees de forma ordenada i ho hem recollit al document.

No hay comentarios:

Publicar un comentario