sábado, 26 de marzo de 2011

DESCRIPCIÓ DEL PROJECTE

L’escola on em trobo és un centre de titularitat pública d’Educació Infantil i Primària amb una estructura d’una línia que escolaritza alumnes de 3 a 12 anys. És el meu centre de treball i es tracta d’un centre de tipologia C (antic CAEP).

El meu projecte consisteix en fer una valoració de les metodologies de treball cooperatiu i inclusiu al primer nivell de Cicle Superior (5è de primària), a través de la col·laboració amb l’equip docent.

Al principi faré la fase d’observació on em reuniré amb el director (tutor extern) per recollir informació del context i analitzar alguns documents com el PEC i els projectes que es desenvolupen: PEE, PROA, PIE,...
En una altra reunió recolliré informació del Pla d’Autonomia de Centre (PAC) perquè la meva proposta d’intervenció psicopedagògica fa una aportació al desenvolupament d’aquest pla en el que hi participa el centre. També n’analitzaré els objectius, les estratègies i les activitats als que es van arribar al curs anterior.

Més endavant faré la fase de negociació on realitzarem diverses reunions amb el director (tutor extern), la mestra d’Educació Especial i l’equip docent de 5è.
Acordarem la metodologia/es de treball inclusiu a fer servir: grups interactius, treball per racons i/o treball per projectes i, triarem la fitxa del Pla d’Autonomia de Centre (PAC) més adequada per recollir-hi la proposta.
També debatrem i consensuarem les pautes metodològiques i organitzatives per a treballar de forma inclusiva i cooperativa, segons la metodologia/es escollida.

A la fase del disseny tindré una reunió amb el director (tutor extern) i la mestra d’Educació Especial. Establirem els indicadors i els instruments per avaluar la fitxa del Pla d’Autonomia de Centre (PAC).
Posteriorment, dissenyaré els instruments per avaluar els indicadors d’aplicació, d’execució i d’impacte de la fitxa del PAC.

La següent fase serà d’observació directa de les sessions on s’empri la metodologia/es inclusiva/es escollida. A la mateixa fase farem una avaluació perquè reflexionarem sobre les observacions fetes. També visualitzarem la fitxa del Pla d’Autonomia de Centre (PAC) feta per si cal fer canvis en les pautes acordades.

Més endavant farem una altra fase d’avaluació on recollirem l’opinió del professorat i l’alumnat de 5è sobre l’ús de la/les metodologia/es inclusives amb els instruments d’avaluació dissenyats. També n’analitzarem els resultats fent un buidatge de dades.

La darrera fase serà la de previsió de continuïtat i consistirà en fer una reunió amb el director, la mestra d’Educació Especial i l’equip docent de 5è per valorar la proposta realitzada. Farem una previsió de les metodologies inclusives que es treballaran als propers cursos i el fet de fer-ho extensible a altres cicles.

També assistiré a les reunions que es faran al centre: Comissió d’Atenció a la Diversitat (CAD), Comissió Social de Centre (CSC),...

No hay comentarios:

Publicar un comentario